Puhetta yrittäjyydestä, muotoilusta ja brändin rakentamisesta.

Muotoilutoimisto Studio Frekvensin perustajat Ida Storbacka ja Andreas Haals kutsuvat mielenkiintoisia vieraita studioonsa jakamaan oppejaan ja kokemuksiaan.

Jaksot

5. Tiina Roos: Yrittäjyys, muotoilu ja tarinankerronta

Tiina Roos on kalustanut työympäristöjä vuodesta 2007 saakka. Helmikuussa 2023 hän toteutti unelmansa lanseeraamalla oman designbrändin, Ehea Livingin. Ehean ensimmäinen tuote, Teo-valaisin, on huomattu kansainvälisesti, kuten Voguessa ja tänä syksynä brändi lanseerasi Habitaren yhteydessä kaksi uutta tuotetta: Teo Sidetablen ja See/saw-peilin.

Tiina on tarinankertoja ja hänen näkemyksensä muotoilusta ja tuotekehityksestä on inspiroiva ja persoonallinen. Hänen yrittäjyyttään ohjaavat vahvat arvot, jotka ovat muovautuneet elämänkokemuksista. Ehean brändi on inspiroiva esimerkki siitä, kuinka tarinankerronta voi luoda syvemmän yhteyden sekä yritykseen että sen tuotteisiin.

Jaksossa kuulemme Tiinan ja Ehean tarinan. Juttelemme yrittäjyydestä, arvoista ja muotoilusta. Lisäksi Tiina jakaa vinkkejä tarinankerrontaan osana brändin rakentamista. Tervetuloa mukaan!

4. BEEA Design: Meidän brändiuudistus

Tule mukaan BEEA Designin brändiuudistus matkalle!

Tässä jaksossa keskustellaan BEEA Designin Sallan ja Sallin kanssa heidän uudesta brändi-identiteetistä, jota olemme työstäneet yhdessä viime kuukausien aikana. Tutustumme BEEA Designiin yrityksenä ja kuulemme ajatuksia siitä, miksi brändiuudistus alkoi tuntua ajankohtaiselta. Puhumme siitä, minkälaisia odotuksia heillä oli ja käymme läpi millaisia ajatuksia heräsi workshoppien aikana ja kuinka koko prosessi vaikutti BEEAn tiimin näkemyksiin. Miltä tuntuu olla uuden äärellä ja mihin suuntaan BEEA Design on tästä etenemässä?

Toivomme, että keskustelu tarjoaa syvemmän näkemyksen koko prosessista ja siitä, mitä brändiuudistus voi pitää sisällään.

3. Anniina Isokangas: Arvopohjainen brändin rakentaminen

Vieraana yrittäjä, muotoilija, ⁠PaaPii Design⁠:in perustaja ja toimitusjohtaja ⁠Anniina Isokangas⁠.

Anniina on rohkea yrittäjä, joka on uskaltanut kulkea omia polkuja ja tehdä päätöksiä, joita moni meistä ei varmasti olisi uskaltanut tehdä. PaaPii Design on vastuullinen tekstiilialan yritys, jonka tuotanto sijaitsee Kokkolassa ja josta on kasvanut varsinainen menestystarina. Yritys työllistää n. 20 henkilöä ja vientiä tehdään peräti 30 maahan. Onko Anniinalla ässä hihassa vai miten hieman itseään jopa araksi kutsuva yrittäjä on uskaltanut kulkea kohti unelmia ja matkalla myös toteuttaa usean niistä? Jaksossa Anniina vastaa myös kuuntelijoiden lähettämiin kysymyksiin. Tämä jakso on oodi arvopohjaisen brändin rakentamiselle, tervetuloa inspiroitumaan!

2. Mikko Uusitalo: Nahkateollisuus, vastuullisuus ja vienti

Studiossa vieraana yrittäjä, kolmannen polven nahkuri ja ⁠Ahlskog Tanneryn⁠ toimitusjohtaja ⁠Mikko Uusitalo⁠.

Minkälaista on pyörittää nahkatehdasta Kruunupyyssä ja viedä nahkaa Euroopan suurimpiin muotitaloihin? Miltä näyttää nahkateollisuuden tulevaisuus Suomessa? Puhumme Mikon kanssa mm. yrittäjyydestä, nahkateollisuuteen kohdistuvista ennakkoluuloista, asiakkaista ja vastuullisuudesta. Mikko kertoo myös rehellisesti alan haasteista. Uskallamme luvata, että tästä jaksosta opit varmasti monta uutta asiaa!

1. Mona Andersson-Kuorikoski: Työnantajabrändäys ja (työ)hyvinvointi

Ensimmäisessä jaksossa studiossa vieraana HR-työn todellinen ammattilainen ⁠Mona Andersson-Kuorikoski⁠, joka toimii ⁠KWH Logistics⁠illa HR ja sisäisen viestinnän johtajana.

Sanotaan, että yrityksen tärkein resurssi ovat sen työntekijät. Hyvinvoinnin merkitys työpaikoilla korostuu entistä enemmän kun sukupolvet vaihtuvat. Siksi meidän tulee kiinnittää huomiota siihen, miten hyvinvointia voidaan tukea ja miten oppia käsittelemään tunteita paremmin. Tutkimusten mukaan tulevaisuuden työelämässä korostuvat erilaisuuden hyväksyminen, yhteisöllisyys, tasa-arvoisuus, yhdenvertaisuus ja turvallisuuden tunne.

Miten löydetään yritykselle parhaat työntekijät ja miten heidät saadaan jäämään? Puhumme Monan kanssa mm. intuitiosta, arvoista, (työ)hyvinvoinnista ja LinkedInin käytöstä. Saamme myös vinkkejä onnistuneeseen rekrytointiin ja työnantajabrändin rakentamiseen.